28 mei 2009

YouTube stapt over op groot beeld

25 november las ik een artikel in de Metro over het feit dat YouTube zijn filmpjes groter zal vertonen. Later zag ik een gelijkaardig artikel verschijnen op http://www.webwereld.nl.
Beide artikels geven weer dat YouTube de schermbreedte van de video's vergroot tot 960 pixels. De meningen bij de YouTube gebruikers zijn verdeeld: sommige kijkers zijn blij dat ze zo een beter en krachtiger beeld zullen krijgen, anderen vinden het eerder amateuristisch omdat er niet kan gekozen worden tussen de twee formaten (16:9 en 4:3).
Zelf maak ik niet zo heel veel gebruik van YouTube dus de overstap naar groot beeld maakt voor mij niet veel uit. Als ik lessen wil illustreren met videomateriaal ga ik meestal op zoek naar filmpjes op de Nederlandse site www.schooltv.nl. Daar vind je vaak heel degelijk materiaal om lessen rijkelijk te illusteren.
Link naar het online krantenartikel:

Geen opmerkingen: